Hortatory | Giving Opinion

Opinion is a thought or belief about something or someone. Jadi, pendapat adalah pemikiran atau keyakinan tentang sesuatu atau seseorang.

 
Common Opinion

Frasa umum yang digunakan untuk memberi pendapat, misalnya:
I think… (Saya pikir…)
I believe… (Saya percaya…)
I feel… (Saya merasa…)
In my opinion… (Menurut pendapat saya…)
 
In my opinion, Argentina deserved to win the 2022 World Cup.
 
 
Strength Opinion
Untuk memberikan pendapat yang lebih kuat, tambahkan kata-kata seperti, really, strongly, truly, honest.
really think… (Saya benar-benar pikir…)
strongly believe… (Saya sangat percaya…)
truly feel… (Saya sungguh-sungguh merasa…)
In my honest opinion… (Menurut pendapat jujur saya…)
 
In my honest opinion, Argentina deserved to win the 2022 World Cup. Of course, that team deserves it because they played well and the 'Messi factor' is the main reason.
 
 
Formal Opinion
Frasa ini bersifat resmi atau lebih sopan, biasanya digunakan di sebuah rapat atau karya tulis ilmiah.
From my point of view… (Dari sudut pandang saya…)
From my perspective… (Dari sudut pandang saya…)
In my view… (Dalam pandangan saya…)
It seems to me that… (Tampaknya, bagiku...)
 
In my view, Argentina win the 2022 World Cup, and Lionel Messi gets the legacy-defining dream ending he deserves.



Popular posts from this blog

Fill Out A Form

Discussion Text